Hemvändarn

Wednesday, November 21, 2007

Nu är vi hemma igen

... efter en trevlig vecka på resande fot. Började förra onsdagen med flygresa till Arlanda. Liam var på strålande humör och satt och snackade med mig under flygturen. Själv blev jag lite nervös när piloten visade sig heta Robert Gustavsson. Liam gillade inte när han pratade i högtalarna heller utan gnydde till och så väldigt bekymrat på mig. Annars var det inga som helst problem att flyga själv med bebis. Tackade dock mig själv för att jag lärt mig packa sparsamt när jag stod vid bagagebandet med en bebis i sele, ryggsäck på ryggen och en vagn plus resväska att roffa åt mig. Kände mig som en luffare när jag samlat ihop alla mina saker!

Några timmar senare anlände vi till ett snöigt Västerhaninge där L och Nova kom och mötte oss. Nova var tyvärr hängig redan när vi anlände, något som bara blev värre och senare visade sig vara öroninflammation, usch! Tur i oturen att Liam har varit på ett väldigt bra humör och nöjd med att i lugn och ro studera sin omgivning så att jag kunnat hjälpa till litegrann i alla fall. Trots sjukdom har vi kommit ut på härliga promenader med långa samtal och för barnens del sköna sovstunder i vagnarna. Både jag och vagnen har visat sig vara terränganpassade vilket var tur när L fick välja väg! Liam och Nova har påbörjat en relation som från Liams sida är ganska passiv och för Nova väldigt omhändertagande. Kul att se vad som händer framöver. Jättehärligt att träffa en kär vän för en längre stund och verkligen umgås och prata av sig. (För några dagar i alla fall...)

Hann även in till storstan en sväng för fika och träff med Andreas och Charlott - jättekul! På hemresedagen stämde jag träff med min kusin Anette så att hon fick träffa min fina bebis, och mig också såklart. Och på kvällen blev det fika med Marie, Anna och Fia i Gävle. Tack för de fina presenterna! Hann även förbi på en oanmäld visit på mitt gamla jobb vilket alltid är lika roligt. Resan avslutades med tåg hem igen. Liam höll sig vaken hela vägen och låg och sprattlade bredvid mig och gav mig solskensleenden varje gång jag tittade på honom. Befarar att han fått mersmak för detta vilket innebär att jag kommer få oroa mig i framtiden när han reser runt i världen!

Det har varit en rolig utmaning att vara ute och resa med Liam och skönt att känna att man klarar av det. Det har varit ännu roligare att träffa alla nära och kära. Det har varit trevligt att äta massa god mat och gott fika. Det var skönt att komma hem och träffa Per igår!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

välkommen hem!!! Har väntat på att få läs om trippen =). Ses snart *kram*

12:03 PM  

Post a Comment

<< Home