Hemvändarn

Thursday, November 01, 2007

Ett liv av roller

När vi i helgen var på kalas började Pers mamma och hennes syster diskutera hur roligt det var att vara moster. Pers syster instämde och tyckte att det var jättespännande att ha blivit faster. Jaha, tänkte jag. Stackars mig, jag är ju ingenting. Fast vid närmare eftertanke kom jag på ganska många roller och titlar som jag innehar.

Jag är någons dotter och syster. Jag har även varit barnbarn och barnbarns barn. Förutom detta är jag kusin, tremänning, brorsdotter och systerdotter. Nu för tiden är jag även mamma, snacka om huvudroll i någons liv! Jag är någons partner, sambo och livskamrat. Jag är vän till många (i dubbel bemärkelse). Jag är lärare och när jag inte är mammaledig är jag även arbetskamrat till en hel del människor. Jag har varit student vilket även innebär att jag är före detta elev till många och gammal klasskamrat till ännu fler. Jag är någras före detta flickvän och andras granne. Jag är dykare, resenär ibland och lyckligtvis sällan patient. Desto oftare är jag kund hos olika företag och även skattebetalare och bilägare. I framtiden hoppas jag att jag får vara en glad och frisk pensionär med många minnen att se tillbaks på och förhoppningsvis även sävrmor, farmor och mormor.

Moster kommer jag aldrig bli (visserligen presenterade Peter sig som min syster för Pers mamma, så vem vet?) men efter att ha räknat efter har jag ganska många andra roller att agera i.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home