Hemvändarn

Sunday, May 03, 2009

Tretti gånger tre

Om jag blir så här firad på min 30-årsdag hur ska då framtida födelsedagar se ut? Första maj (som är den riktiga födelsedagen) började med sång, tutande och frukost på sängen av sambo och son. Den lilla tjejen i familjen sov sig igenom tillställningen. Halvägs igenom morgonbestyren ringde det på dörren och mina fina tjejer stormade in och överraskade med lunch och fika. Gissar att jag såg betydligt äldre ut än tretti när jag öppnande halvklädd, med ett barn på armen och håret på ända =) Senare på dagen kom familjen och grattade. Vi flyttade ut i den strålande solen och åt god tårta. Kvällen blev lugn med favoritmat från Lilla Siam, lite TV och massage i soffan. Igår kom Pers familj hit och firade både mig och lilla Freja och senare under dagen hade vi bjudit hit lite vänner. Idag är det alltså tredje dagen av firande och kommer att delas med kusin och moster från Sundsvall.

Förutom all uppmärksamhet och gratulationer har jag dessutom fått massa fina presenter. En ny och fin cykel står väl inlåst i förrådet. Jag har ju tidigare blivit av med två omtyckta cyklar så den här ska låsas väl efter varje användning. Diverse SPA-behandlingar kan jag utnyttja och så ska jag få prova på att blåsa glas på Storsjöhyttan. Tusen tack för all uppvaktning!

1 Comments:

Anonymous erika said...

Du var så fin när du öppnade gumman hehehehe. Hoppas du är nöjd med 30 års firandet och vi ser såklart fram emot kommande födelsedagar. Då kanske vi kan unna oss ett glas vin eller två till pajen =) Puss påre

3:01 AM  

Post a Comment

<< Home