Hemvändarn

Saturday, April 18, 2009

Jag fascineras över...

  • hur bedårande söt lilla Freja är.
  • de inbyggda beskyddarinstinkter storebror Liam är utrustade med. Oj vad han pysslar och sköter om sin lillasyster.
  • att det är ganska häftigt att både Liam och Freja fötts 16 dagar före BF.
  • att Liam över natten ökat minst fem kilo i vikt, växt två decimeter och fått jättestora händer och fötter!
  • att snön faktiskt håller på försvinna. Trodde att det skulle hinna bli juni innan snöhögarna ens började sjunka ihop...
  • hur skönt det är att kunna ligga på rygg igen. Hann även sova en natt på mage innan mjölken rann till =)
  • hur mycket mat jag lyckas trycka i mig!
  • det humör Liam visar oss... stora känslor i en liten pojkes kropp. Tack och lov att vi är "heltidsföräldrar" båda två i mååånga veckor framöver.
  • alla snälla vänner som är lika glada som vi!

Kram till alla och grattis Andreas som fyller år idag!

4 Comments:

Blogger Jenny said...

Gud vad häftigt med två barn, syskonkärlek, syskonavundsjuka... Måste nog övertala mannen i familjen om en till bebis snart. Stort grattis igen. Kram

8:03 AM  
Blogger Schlagertönten said...

Bf - 16 gånger 2. Eller bf + 13 gånger 2?

Undra ja vad som föredras, grrrrrr ;). Å andra sidan - jag har ju faktiskt varit gravid två månader längre än du. Alltid något att skryta med ;).

Keep on bebismysa!!!! Pözzz

8:47 AM  
Blogger Zakko said...

J: Det är rätt häftigt med två barn! Hittills har vi ju varit två vuxna "mot" ett barn men nu jämnar det ut sig...

F: Vi verkar definitivt ha helt olika graviditetslängd! Måste ju erkänna att jag (just nu iaf) inte är avundsjuk på dina extra två månader. Kanske om man kunde lägga dom i mitten av graviditeten när det fortfarande är mysigt och bekvämt =)

Kram tillbax!

3:25 AM  
Blogger Schlagertönten said...

Jag måste nog, tyvärr, erkänna att det absolut inte är någonting att vara avis på.
Att gå över tiden är sjuuuukt jobbigt. Något jag mer än gärna besparar andra. Men vad gör man inte för sina små gullungar ;)!

9:19 AM  

Post a Comment

<< Home