Hemvändarn

Wednesday, April 08, 2009

Less och arg

över att ständigt ha ont, inte orka, inte hinna vila och vara orolig inför vad som komma skall. Nej, det känns inte lättare andra gången, nu vet jag ju vad jag har framför mig... Självklart kommer det på ett eller annat sätt att gå (bra) men en förlossning är väl inte direkt något man ser fram emot med enbart positiva tankar.

Dagen började i alla fall utmärkt med massage och efterföljande hårklippning. Lunchade med Erika och hann prata lite i lugn och ro och kika i lite affärer innan jag gick och hämtade en sovande Liam.

5 Comments:

Anonymous erika said...

Jag tror att du kommer känna att det känns bättre bara du får vara hemma och vila lite mer. Du måste ta vara på tiden nu och tillåta dig få vara lite ego och faktiskt VILA. Jag förstår att det inte är lätt med tanke på att du har en till liten som vill ha din fulla uppmärksamhet. Kanske någon kan ställa upp och hämta han några dagar ibland så du kan känna dig helt ledig. Och då tar du inte å hittar på nåt annat som "måste" göras utan då tar du bara å drar en filt över dig och tittar på såpor på tv =). Ganska skönt...bara man lär sig tillåta sig det.
Det handlar om så kort tid nu innan du har två små gosisar som avgudar och vill ha dig jämt =). PUSS på dig gumman och ta hand om dig över påsk.

2:28 PM  
Blogger Lillstina said...

Lilla gumman! Instämmer med föregående talare och så passar jag på att be om ursäkt för att jag inte var så rolig att prata med igår. KRAM KRAM KRAM

9:47 AM  
Blogger Zakko said...

Tack snälla ni, det är otroligt hur snabbt humöret kan vända efter en stunds avkoppling. Idag känns det lättare och mer hoppfullt! Kram på er

11:56 PM  
Anonymous erika said...

Nu behöver du inte vara ledsen och arg längre =) GRATTIS gumman!

4:31 AM  
Blogger Vicevärden said...

Grattis till lilltjejen!

11:21 AM  

Post a Comment

<< Home