Hemvändarn

Friday, March 13, 2009

Bakslag

Efter några veckors sorglöst lämnande och hämtande på dagis var det idag dags för ett bakslag. Hela veckan har visserligen varit lite gråtmild precis vid själva avskedet men Liam har blivit glad igen innan vi hunnit lämna byggnaden. Idag var han däremot tröstlös från att Per lämnade honom, över frukosten och någon timme till. Efter ett samtal med personalen (som ringde för att berätta läget) bestämde vi att jag skulle hämta honom så att han fick tillbringa resterande timmar med mig på jobbet. Tack och lov för stöttande arbetskamrater och lugn och liten barngrupp på fredagar! Liam då? Han sken som en sol så fort han såg mig och hade en härlig dag med mig på jobbet. Nu får vi bara hoppas att vi kan vända det här med tålamod, några färre dagistimmar och lite tur. Och att inte Liam är smart nog att sätta detta i system?

För övrig hade vi en trevlig kväll hos Lotta mfl igår efter jobbet. Det blev pannkakskalas med massa barn, vuxna, grädde och sylt - mumsigt och kul att ses!

I helgen blir det, om tid och ork finnes, lite spackling och slipning i vardagsrummet så att vi så snart som möjligt kan få upp våra fina tapeter. Jag längtar så tills hall och vardagsrum är färdiga eftersom vi bestämt oss för att pausa i hemmafixet efter det. Vila och återhämtning i så stora doser som möjligt är vad jag just nu efterlyser. Trevlig helg!

1 Comments:

Blogger Lillstina said...

Åh det är så slitsamt när man kommer in i en sådan där seperationsångestperiod :-( Tack och lov brukar de vara snabbt övergående i alla fall. När Vilma och Simon precis börjat på dagis hade Teodor en dag då han var hysteriskt ledsen. Har nog aldrig sett honom sådan. Jag följde hjärtat och han fick följa med hem igen och allt var frid och fröjd. Morgonen efter sa han, nu lämnar vi Vilma och Simon och sen följer jag med hem igen :-)

KRAM på er och hoppas att Liam snart accepterar dagis igen!

10:44 AM  

Post a Comment

<< Home