Hemvändarn

Monday, March 09, 2009

På brottets bana


Endast ett och ett halvt år men redan kriminell. Som förälder ställs man inför diverse dilemman och obehagliga sanningar. Jag trodde dock att jag skulle få vänta längre än så här, men verkligheten ville annorlunda. Det hela började med en trevlig familjeutflykt till Coop Forum för att inhandla diverse livsmedel inför veckan. Samtliga medlemmar i familjen hjälptes år och tyckte att tillvaron var allmänt behaglig. Väl hemma gjorde vi däremot en obehaglig upptäckt. Bland våra varor hade det smygit sig in ett obekant objekt, ett kaffepaket som ingen av oss (vuxna) hade något minne av att vi plockat ned i varukorgen. Den lille röjde inte en min men vi misstänkter starkt att han norpade det från bandet bredvid när han hjälpte pappa packa i påsen.

Några tips på hur man leder sitt barn tillbaks på den rätta vägen?

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Är ni helt säkra på att inte Mattias var där den gången? Han brukar ju smyga ned varor lite här och var. Senast skyllde han på Albert då han lagt ned pepparrot på tub och surströmming i hans vagn!

7:45 AM  
Blogger Zakko said...

A-L: Aha! Jag tyckte väl att det var någon och smög bland matvarorna...

12:42 PM  
Blogger laocoon said...

Han kanske bara tyckte att ni såg lite trötta ut och behövde piggas upp med lite koffein?

2:26 AM  
Blogger Zakko said...

C: Så kan det mycket väl vara. Fick en chock när jag såg mig i spegeln häromdan. Sliten, rufsig och mörka ringar runt ögonen. Måste köpa en bättre spegel oxå =)

10:19 AM  

Post a Comment

<< Home