Hemvändarn

Saturday, March 07, 2009

Halva helgen har gått

och den började med hög feber för Liam lus. Han hade en trevlig dag (enligt mina gissningar) eftersom han följde med mig på jobbet, fick gå på marknad, leka i Badhusparken och busa med barnen. En god lunch hann avnjutas innan sovdags. Därför blev jag förvånad när han vaknade och var alldeles varm... och trött. Pappa Per hämtade honom eftersom jag jobbade sent och innan jag hunnit hem hade febern stigit en bra bit över 39 grader - huvva. Men lite febernedsättande Alvedon blev det trots allt en relativt lugn natt. Eftersom han för ovanlighetens skull ätit bra trots sitt sjuka tillstånd blev jag förvånad tills det plötsligt slog mig att det kanske är en reaktion på MPR-sprutan han fick för en dryg vecka sedan. En vanlig biverkning är just hög feber som kan uppträda 5-12 dagar efteråt. Hur det utvecklas återstår att se. Just nu sover han fridfullt och har varit feberfri under kvällen. Att han villigt lät mig natta honom har jag ingen förklaring till men jag passade på att njuta av en mysstund med min lilla prins!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home