Hemvändarn

Sunday, February 15, 2009

Gränstest

Jag: -Nej Liam, kliv ner från stolen!
Liam: Bemödar mig knappt ett ögonkast och står kvar.
Jag: -Nej! Lyfter ner honom och ställer undan stolen.
Liam: Tittar på mig drar fram stolen och klättrar upp.
Jag: -Nej! Både ser och låter arg ut, lyfter ner honom och ställer undan stolen.
Liam: Blänger på mig, drar fram stolen igen och klättrar upp.
Jag: -NEJ! Lyfter iväg honom (skrikande den här gången) till ett annat rum, går tillbaks till köket och ställer undan stolen. Sätter mig i soffan.
Liam: Skriker och gråter en stund. Blänger lite på mig. När han tror att jag inte ser försöker han smyga tillbaks till köket längs väggen...

Att testa gränser är en viktig del i barns utveckling och nu är vi där! Vi är väl rustade så gott det går och hoppas att tålamod, god fantasi och en och annan tröstfika räcker. Att få prata av sig (eller skriva) är en nödvändig terapi för en tålamodsprövad mamma. Hoppas ni haft en bra helg!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Och de där blängande ögonen går inte av för hackor minsann! Tyvärr, så är det ibland lite svårt att hålla sig för skratt när han gör den minen :-)
Gör ett nytt försök att hälsa på i veckan!
KRAAM

10:40 PM  
Blogger Lillstina said...

"SKRATTAR" Simon testade igår vad som händer när man dyker rakt ner i golvet från stolen och kan nu stolt visa upp en härligt blå bula i pannan. Lärde han sig läxan? Nejdå, i morse stod han där uppe på stolen och vinglade igen. Dessutom går det ju utmärkt att använda pinnarna i ryggstödet som stege... Tyngdlagen talar då sitt tydliga språk...

4:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hahaha jag kan riktigt se honom framför mig och håller med A-L om att den blicken inte går av för hackor =). Charmknutte! Hur som helst vet du att jag finns för dig om du en dag bara känner för att skrika rakt ut...Dom dagarna kommer..om du inte redan kännt det. PUSS påre!

9:05 AM  
Blogger Zakko said...

A-L och Erika: Han har en förmåga att rynka ihop hela ansiktet när han blir sur och blir samtidigt hur söt som helst =) Måste vara ett arv från pappa "gummiansiktet" Per...

S: Det där med att lära sig läxan verkar vara svårt för en del barn. Liam ramlade rakt bakåt ur sin tripp trapp-stol men skulle försöka klättra ur den igen redan nästa dag!

1:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fast att Per skulle vara "söt" när HAN gör sina miner... Nja :-)

7:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

ASG!

2:50 AM  

Post a Comment

<< Home