Hemvändarn

Monday, January 26, 2009

Renoveringsbilderna lyser fortfarande med sin frånvaro

men sånt är livet ibland. Däremot står dörren fortfarande öppen för den som är nyfiken =) Ibland brukar till och med nycklarna sitta i... Imorgon ska jag på mitt första föräldramöte och det känns vuxet värre. Och skönt att sitta som "deltagare" istället för "föreläsare". Vi ska på informationsträff på Liams blivande förskola och hoppas i första hand på ett gott mottagande och besked om att vi får börja skola in snarast. Det här pusslandet tar på krafterna, vilket inte krabaten i magen tar någon som helst hänsyn till utan sparkar mig om nätterna så att jag inte kan sova. Sånt ÄR livet ibland och jag blir smått imponerad av att ta mig igenom detta utan att ta någon större skada.

I helgen tog vi det i alla fall luuungt. Mös hela familjen i vår stora säng, åt frukost tillsammans och lunchade på stan. På söndagen premiärbadade vi på Storsjöbadet och hade det jättetrevligt! Att det var Liams första badhusbesök märktes knappt. Ögonen var stora och runda när han först såg sig omkring men när han fick syn på vattnet släppte all osäkerhet och han plaskade för fullt, åkte vattenrutschkana och njöt för fulla muggar. Även jag var nöjd med besöket eftersom jag hann simma några längder (och för några ögonblick känna mig relativt lätt och smidig) samt åka lite kana jag med. Med andra ord har vi haft en härlig helg, det tycker jag att vi var värda!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag väntar ju med spänning... blir det några bilder snart? :)

12:03 PM  

Post a Comment

<< Home