Hemvändarn

Saturday, January 10, 2009

Lördagmorgon

och min frukost består av kaffe latte och semla... i soffan! Kan bara beskrivas med ett ord: underbart! Liam hälsar på mormor och morfar, Per sover fortfarande så jag kan sitta här i lugn och ro. Idag ska vi köpa tapeter till vårt master bedroom och förhoppningsvis hinner vi trolla upp dem på väggarna innan helgen tar slut. Det skulle vara underbart skönt att få vårt sovrum tillbaka och slippa trängas tillsammans med Liam i hans rum. Dessutom är hans fina barnrum inte anpassat för en stor dubbelsäng så det kommer kännas extra bra att åtelämna lite utrymme till lillkillen.

Igår väcktes jag av klappar och pussar innan Liam bestämde sig för att bjuda på en morgonkonsert. Han kröp ur sängen och satte igång alla sina spelande leksaker och en ovanligt utsövd mamma fick vakna till råmande kor, nöffande grisar och glada melodier! Jag är glad över min fina väckning för sen följde en lååång arbetsdag. Bytte till mig en stängning på dagis vilket kändes okej eftersom sista barnet skulle hem vid fem. Precis i samma veva fick vi ett samtal med informationen att "lilla Kalle" blir kvar till halv sju. Tjoho! Det var en däckad fröken och pojke som halvlåg i soffan och läste böcker den sista timmen. Sen blev det i alla fall kinamat framför tv:n innan vi spacklade och slipade lite. Efter en dusch och historiens bästa actionfilm (T2) sov vi gott hela natten. Utan en sprattlande ettåring mellan oss. Trevlig helg!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home