Hemvändarn

Monday, December 15, 2008

Lite av varje

Jag fortsätter blogga med lös v-knapp. I helgen har Liam varit i Höglunda och jag och Per har tagit det lugnt... eller inte! Vi har däremot slipat, blivit dammiga, spacklat, spottat och svurit. Dessutom tillbringade vi en hel dag på IKEA i Sundsvall. Världens bästa pappa/morfar ställde upp som chaufför och storsläpsdragare. Jag överträffade mig själv i shopping genom att fylla en hel kundvagn med varor medan grabbarna gjorde några ärenden på Bauhaus. Men nu har vi gardinstänger, mattor, kuddar och lampor så det räcker och blir över. Jag längtar, längtar, längtar tills jag får börja inreda Liams rum.

Men som vanligt när det gäller hemmafix ska väggarna krångla och bli fula och bubbliga... så några dagar till får jag vänta. Kan tillägga att det är alldeles tillräckligt att jobba på dagarna och vara mamma på kvällarna under veckorna.

Idag hade vi luciafirande på jobbet och pepparkakslucior och tomtegummor trängdes i rampljuset. Samtliga var lite nervösa men trotsade scenskräcken och deltog i luciatåget. Det är något alldeles speciellt med små sjungande barn - mysigt. Nästa år är det Liams tur!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag ser verkligen framemot att få se er nya lya! Spännande! Vi åker norrut på fredag och stannar i cirkus en vecka. Någon gång under veckan borde det finnas ett tillfälle att kika in..

Kjam

12:56 AM  

Post a Comment

<< Home