Hemvändarn

Sunday, December 28, 2008

Ska jag klara mig?

Pojkarna i mitt liv har tillbringat natten och dagen med kräkningar av varierande slag. Min diagnos är pizzan de åt av igår men jag är inte säker. Med tanke på att vi alla tre vistats på samma platser den senaste veckan borde ju även jag vara drabbad om det är något virus som funnits i luften. Pizzan delade jag däremot inte med man och barn utan höll mig till kebab och anar att alla pizza-ingredienserna inte hållit sig fräscha under alla helgdagar. Kanske är det så att jag är av ett starkare virke än ovan nämnda personer, vad vet jag?

Juldagarna har varit precis så lugna och mysiga som jag önskat. Mosters och kusin med familj firade jul tillsammans med oss vilket gjorde tillställningen extra festlig och trevlig. Höglunda var julpyntat från skorsten till gårdsplan och jag njöt av tomtar, juleljus och röda gardiner som omväxling från vår kala lägenhet. Liam fick tyvärr både feber, snuva och hosta lagom till julafton men höll modet uppe och firade på med oss andra. Det var såklart svårt att slita sig från alla spännande paket som innehöll leksaker av alla de slag. Vilken tur att hans rum hann bli klart! Annars hade vi fått dela säng med legobitar, böcker, snowracer, nya kläder och kritor. Juldagen firade vi hos Pers mamma i Tandsbyn med lika mycket mat och klappar och annandagen hos Pers pappa som bjöd på Janssons frestelse och Trisslotter i massor. Den totala vinstsumman uppgick till 125 kr! (Detta fördelat på 32 "vanliga" lotter...). Tack alla inblandade för en härlig jul a´la 2008!

3 Comments:

Blogger Lillstina said...

Helt klart starkare virke :-) Tycker riktigt synd om lilla Liam och lite synd även om lilla Per. Mest synd om dig kanske som får ta hand om allt!?

10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fick du någon vila idag?
Attans att jag inte kunde hjälpa dig idag, men det blir väl kanske fler tillfällen.
Kram och krya på er!

8:26 AM  
Blogger Lillstina said...

Hur går det? Kram!

10:54 AM  

Post a Comment

<< Home