Hemvändarn

Tuesday, December 30, 2008

Nä,

jag klarade mig inte fast jag försökte förneka det hela in i det sista. I natt var det alltså min tur att springa skytteltrafik mellan badrummet och soffan (där jag placerat mig för att skona mina pojkar). Lyckligtvis gav det med sig ganska fort och från två i natt har jag kunnat andas ut och klappa om mina stackars magmuskler. Man kan undra vad liten i magen tänkte under nattens eskapader - stackarn!

Idag fick jag en skön sovstund medan Per försökte locka ut Liam i pulkabacken. Liam var dock inte särskilt intresserad utan ville hellre ta en promenad i halkan och hålla hårt i pappas hand. När de kom tillbaks var det dags för Liam att sova så han fick krypa ner hos mig och mysa. När vi vaknade kände jag mig hyfsat återställd. Vi har inhandlat ingredienser till nyårsmiddag och hoppas nu bara på att fortsätta i friskhetens tecken. Annars blir det blåbärssoppa och soffan som gäller.

Jag vill önska alla ett Gott Nytt År och hoppas verkligen att ni håller er friska och krya. Om ni råkar vara lite illamående på nyårsdagen är det förhoppningsvis självförvållat =)

1 Comments:

Blogger Lillstina said...

Kombinationen graviditet och magsjuka borde förbjudas. Skönt att du repade dig snabbt i allafall! Jag försökte svara på ditt sms på nyårsnatten men upptäckte senare att det gått sådär...

STOR KRAM!

10:14 AM  

Post a Comment

<< Home