Hemvändarn

Wednesday, January 07, 2009

Gilla sidläget

Sedan sist har:
  • jag hunnit bli sjuk igen, med hosta, feber och snuva den här gången.
  • Liam blivit kanonduktig att somna och sova både dag som natt.
  • vi lagt golv, rivit gamla garderober och byggt upp nya i sovrummet. Vi väntar bara på leverans av tapeter så är det sedan dags för oss att flytta tillbaks. Just nu sover mamma, pappa och barn inne hos Liam. Fast mamman och pappan brukar med jämna mellanrum placera sig i soffan på grund av hostningar eller platsbrist.
  • vi varit hos barnmorskan och lyssnat på lilla hjärtat. Liam tittade skeptiskt på henne när hon mätte och klämde på min mage =)
  • jag fått finna mig i att det är sidläge som gäller framöver då magläget är alldeles för obekvämt och ryggläge riskerar att kväva mig. Bye, bye sköna sovställningar och hej till värkande höfter!
Nu stundar ett kämpigt januari med alldeles för mycket jobb i kombination med för lite barnomsorg. Nu gäller det att verkligen ta en dag i taget för att orka med varandra. Efter sovrummet lägger vi renoveringen på is ett tag tills krafterna återvänder och vi får lite mer fritid tillsammans.

3 Comments:

Blogger Edudden said...

God morgon!
Känner igen mig Sara...ligga på vänster sida -ajajaj- byta till höger sida -ajajaj- vakna upp på rygg - pust/flås - ligga på vänster sida......ajajajaj... Som jag längtar efter att få ligga på mage! Men trots allt så känns det ändå så trivialt, det gör liksom inget att det är jobbigt ibland. Bara positiva krämpor!
Vi var och tittade på liten i förra veckan, så sööööt! Nu börjar jag längta.

I helgen blir det golvläggning! Tjo!

11:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Marie: Tyvärr får vi vänta tills ammandet är över innan det blir bekvämt att ligga på mage igen... Jag lovar att jag njöt när jag äntligen fick göra det! Kul, kul att det inte alls är långt kvar av er väntan!

1:44 AM  
Blogger Lillstina said...

Vad ni är duktiga som fixar och donar samtidigt som det är mycket jobb, växande mage och för många baciller!

9:58 AM  

Post a Comment

<< Home