Hemvändarn

Wednesday, January 14, 2009

Vi mår fint!

Jag har fått mitt jobb förlängt mars ut. Eller egentligen så länge jag vill, kan och orkar. Men eftersom jag helst vill få någon vecka på mig att ladda inför förlossning och tvåbarnschock vill jag inte binda upp mig längre än till början av april. Känner jag att jag kan hoppa in någon dag extra kan jag hellre bestämma det då.

Jag trivs utmärkt på jobbet, med personal, barn och arbetsuppgifter. Med tanke på att mina två senaste arbeten har inneburit sömnlöshet, ångest och stress känns det helt underbart att sova gott och tycka att det ska bli kul att gå på jobbet.

Liam tycker att det är roligt att följa med sin mamma på jobbet och busa med jämnåriga barn och spännande leksaker. Detta underlättar vår jobb-och-familje-situation oerhört och både jag, Per och Liam mår mycket bättre av att få spendera kvällarna tillsammans hela familjen.

Snart, snart, snart är vårt sovrum klart och det kommer blir så coolt! Det ska bli jättemysigt att få tillbaks vårt sovrum som dessutom kommer att vara barnfritt numer (vi får se hur det går...). De senaste veckorna har vi turats om att sova i soffan för att slippa trängas alla tre. Det är mer eller mindre omöjligt för tre att sova gott i en dubbelsäng när den minsta tar upp mer än halva utrymmet, den gravida får panik när det är trångt och den skäggigaste snarkar när han ligger på rygg. Dessutom ska det bli jätteskönt att kunna ligga och läsa en stund på kvällen, något jag oftast låtit bli medan Liam sovit i samma rum för att inte riskera att väcka honom.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoppas på att få se bilder på sovrummet när det är klart, man blir ju nyfiken!

1:11 PM  
Blogger Schlagertönten said...

Grattis till jobb och det snartfärdigasovrummet! Jag hoppas på att få se både magbilder och bilder på sovrummet i framtiden! kram a lot!

11:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Låter som allt går bra för dig gumman =) Känns skönt att veta ...särskilt med tanke på det du nämde om tidigare jobb. Tänkte kmma å våldsgästa Liam ....och er också kanske i eftermiddag om ni är hemma. Rings nåt PUSS1

3:09 AM  

Post a Comment

<< Home