Hemvändarn

Tuesday, February 03, 2009

Det slog mig att

  • det kanske bara är tio veckor kvar innan vi blir fyra i familjen. Detta grundar sig på att jag är i vecka 28 och att Liam är född i vecka 38!
  • jag fyller 30 i år vilket även betyder att pappa fyller 60 och min kusin Anette 40.
  • att vänner L inom inte alltför lång tid fyller 31 och har ännu inte fått utnyttja sin 30-årspresent. Det är faktiskt utan överdrift jag säger att det varit så gott som omöjligt att klämma in denna aktivitet (en skön och avslappnande ansiktsbehandling) med tanke på allt som hänt sen maj i fjol.
  • en del vänner är otroligt obra på att höra av sig. Det är faktiskt inte så svårt att åtminstone svara på ett mail eller SMS, eller vad tycker ni?
  • det är ovanligt kallt för att vara februari, men även ovanligt vackert.
  • Liam växer på alla möjliga sätt. Kläderna blir för små, han kan helt plötsligt nya saker och tar efter gester och annat som en liten härmapa. Dessutom är han gosigare än någonsin. Min lilla dagiskille.
  • det snart är fem år sedan jag var utomlands senast, på tok för länge sen!

5 Comments:

Blogger Lillstina said...

åh förlåt förlåt förlåt att jag inte hör av mig så ofta... Men jag tänkte faktiskt på både bebispresent och 30-årspresent till Östersund idag... Räknas det? ;-)

10:48 AM  
Blogger Zakko said...

Stina: Hallå! Du är INTE dålig på att höra av dig. Hmmm, känner du så gamla människor i Östersund, undrar vem det kan vara =)

12:43 PM  
Blogger Lillstina said...

Nä men jag tänkte att nån måste ju ta åt sig och då kan jag ta på mig det ;-)

Gammal och gammal, halvvägs till pension låter väl bättre kanske!?

12:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja vart tar tiden vägen egentligen? Tänkte faktiskt på den där presenten för någon vecka sedan och funderade på när jag ska klämma in det. Sen kom otäcka tankar om att jag ju faktiskt borde övningsköra och börja träna till Tjejmilen också. Sen blev barnen sjuka och de där tankarna försvann hihi.Kram Lotta

4:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ajje, där tog jag åt mig :)
Nu har jag tagit tag i allt, börjat kolla igenom alla bloggar igen och ska uppdatera min egen ikväll.
Livet bara rinner förbi, jag blir så lätt uppslukad i det jag håller på med att jag tappar allt annat.
Inte bra!
Jag kommer igen :)
Ska fortsätta lusläsa din blogg och ta igen på allt jag missat :)
*krama*

7:52 AM  

Post a Comment

<< Home