Hemvändarn

Tuesday, March 03, 2009

Heja Freja!

Igår var vi på ultraljud för att kontrollera lilla bebisens njurbäcken och vi fick veta följande:

* liten är en Freja! Barnmorskan tittade från alla vinklar och vrår och kunde med stor sannolikhet konstatera att det är en liten tjej.

* trots att jag gått upp väldigt lite i vikt (inte ens fyra kilo) sedan inskrivningen ser tillväxten, mängden fostervatten och fosterrörelserna mycket bra ut, precis på tillväxtkurvan. Jag tycker inte jag gör annat än äter men två små barn verkar sluka sin mammas alla resurser =)

* ena njurbäckenet var något förstorat så för att inte lämna något åt slumpen kommer Freja undersökas med ultraljud efter förlossningen för att se hur det utvecklats.

Jag och Liam har haft en mysig eftermiddag som startade med solig promenad från förskolan. Han passade på att krama och gosa med mig när inte pappa Per var hemma och konkurrerad ut mig. Jag var inte sen att njuta av situationen. Liam är en pappagris utan dess like för tillfället!

7 Comments:

Blogger Schlagertönten said...

Tjohooo, en liten livlig Freja! Vad kul, tänk att du fick rätt den här gången ;). Du var helt enkelt lite bättre på att gissa kön än undertecknad..

Vad skönt att det bara var en tendens till vidgat njurbäcken, och att det inte var värre.

Inte långt kvar nu...herre jesus vad tiden springer iväg. Förhoppningsvis hinner vi träffas innan lillskruttan ploppar ut. Vi åker nog inte upp före påsk, så det vette fan med tanke på hur fort L ville ut ;).

12:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kul att ses en kortis idag!
Det var inte mycket du hade gått upp inte - 4 kilo?

Tänk att det blir en lillasyster, härligt! Ska bli spännande att se hur hon ser ut. Häftigt att ni snart ska gå igenom en förlossning till. Det är otroligt spännande.
KRAM

1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh vad roligt med en liten Freja! Och jag fick rätt i att det var en tjej också! Kanske inte så konstigt att du inte gått upp så mycket med tanke på magsjuka och sånt...

10:32 PM  
Blogger Jenny said...

Så det blir en liten Freja, och nu börjar det närma sig också. Känner igen det där med pappighet, gäller att passa på att kramas när man är hemma själv med de små liven. Kram

6:47 AM  
Blogger Zakko said...

Ja, jösses vad fort tiden gått den här gången. Jag är lite rädd att jag kommer hamna i nåt slags chocktillstånd när jag slutat jobba. För då kommer jag hinna tänka på allt som komma skall =)

9:49 AM  
Blogger Lillstina said...

Vad härligt att ni vet att det blir en liten tjeja!

Men ärligt talat, 4 kg.... Det har jag också gått upp båda mina graviditeter... typ dagen efter jag blivit gravid :-D

10:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis!! :) Va roligt!
Hmmm....jag hade inte ens gått ner 4 kilo ett dygn EFTER jag klämt ut Holger....

*krama*

7:39 AM  

Post a Comment

<< Home