Hemvändarn

Sunday, March 01, 2009

Godaste tugget genom tiderna

Under gårdagens Sundsvallsresa inhandlade jag ett paket Toy. Tyvärr låg de inte i den klassiska pappersasken utan i en moderniserad plastburk. Storleken på tuggumibitarna var av modell större men smaken var klassiskt god. När jag idag provsmakade mitt inköp började jag tänka på andra goda tuggummin och kom fram till följande:

1. Juicy Fruit
Smaken och mjukheten håller inte särskilt länge så efter fem minuters tuggande och intensiv njutning är det bara att slänga bort tuggumit... och ta ett nytt!
2. Toy
Mmmm
3. Hubba Bubba (original, den röda ni vet)
Jättestort, sött och gott och vilka bubblor man kan blåsa!
4. Jenka och Shake
Det får bli delad fjärdeplats för dessa lösviktare trots att de ger helt olika smakupplevelser.
5. Stimorol (original och sockerfritt)
Tänker alltid på mormor när jag ser eller tuggar dem.

Nu för tiden tuggar jag mest Extra när jag är sugen på något gott - intressant va!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home