Hemvändarn

Wednesday, March 18, 2009

Onsdag

Jag är trött och sliten men vid gott mod. De senaste månadernas av-och-an-kastande i sängen istället för god nattsömn har börjat sätta sina spår. Lägg dessutom till ett konstant tryck mot bröstkorgen som mellan varven är riktigt smärtsamma och du har min vardag. Trots att jag det är med skräckblandad förtjusning jag tänker på framtiden känns det rätt skönt att veta att det inte är så långt kvar av själva graviditeten. Den är inte så rosenskimrande som den brukar beskrivas i diverse böcker =)

Tack och lov har Liam haft en mycket bra vecka på förskolan, varit glad, ätit mycket, skrattat och lekt både inne och ute! Förhoppningsvis var det en tillfällighet med gråt och skrik förra veckan för det känns verkligen upprivande att lämna ett gråtande barn, särskilt sitt eget...

Veckan har varit solig och vi har njutit av värme och rolig utelek i all snö som fallit i vinter. Nu är det galonväder och jag befarar att det kommer ta lång tid innan all snö tinat och gårdar och vägar torkat upp. Det känns ganska skönt att jag hinner gå på föräldraledighet innan den värsta vårfloden startar!

Ooops, nu börjar "Arga snickaren." På återseende!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tror att jag förstår hur du mår och känner. Slutet av grav 2 var verkligen tuff men så fort H kom ut blev tillvaron mycket lättare!

Tänker på er! Megakram!

1:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kämpa på! Snart får ni ett nytt underverk :-)

Kram Ellenor

12:44 PM  
Blogger Lillstina said...

Snart gumman, snart! Du är jätteduktig som fixar det här och snart bär du två barn utan på kroppen i stället :-)

11:54 AM  

Post a Comment

<< Home