Hemvändarn

Tuesday, June 16, 2009

Roliga händelser

Pers bror är hemma för sommaren. För er som inte känner till det har Per en tvillingbror och för er som inte visste detta, tvillingar kan vara ganska lika. Denna upptäckt gjorde även Liam. Lika ivrig som vanligt sprang han och öppnade dörren när det knackade på. När han upptäckte vem som stod i dörröppningen blev han minst sagt förbryllad och sprang fram och tillbaka och pekade först på Per och sen Jonas och utropade: den! Vilken chock, det kom en till likadan!

Igår iakttog jag Liam som satt bredvid Freja som låg i babysittern. Han gjorde en noggrann redovisning av sitt skadade lillfinger, visade och pekade. Sen fick Freja blåsa på fingret innan han kände sig nöjd. Freja tittade och lyssnade väldigt intresserat - sötnosar!

I helgen var vi i Torpshammar - Sveriges mitt. Där ligger mormors stuga som numer innehas av min moster. I år har det varit många i släkten som fyllt jämna år så vi ställde till med födelsedagskalas/släktträff. Uppslutningen var stor och endast ett par släktingar uteblev på grund av avstånd och sjukdom. Vädret var ju inte på vår sida men med lite planering och samarbete trängde vi ihop oss inomhus istället och umgicks i massor.



Gissa vem som är vem?

7 Comments:

Anonymous Annalena said...

Haha! Jag vet med säkerhet, men det blir ju inte kul för den som ev är osäker att gissa då!

2:07 AM  
Blogger Zakko said...

Tack för att du inte avslöjade något! Kom precis på att en av bilderna redan finns i omlopp...

2:26 AM  
Anonymous lotta said...

jag vet också men hade faktiskt sett det ändå för trots att de är mycket lika tycker jag mig skönja mer kvinnliga drag hos den ena sötnosen. mycket mer lika än mina prinsessor där det alltid varit lätt att se skillnad

2:33 AM  
Anonymous Annalena said...

Håller med Lotta där (om de kvinnliga dragen)De finns i omlopp, men för oss som har träffat barnen lite oftare är det nog lättare ändå! Det är väl ungefär som med P och J, att när man träffat dem båda, så är de inte lika lika längre! Jag frågade ju till och med J på P:s födelsedag, när HAN hade fyllt år! Dah....

2:44 AM  
Anonymous Charlott said...

Liam vänster och Freja höger skulle jag gissa på som inte träffar dem så ofta... Har jag rätt?

9:58 AM  
Blogger Lillstina said...

Gissar också på Liam till vänster och Freja till höger.

11:49 AM  
Anonymous Sara said...

Alldeles rätt! Håller med om de kvinnliga dragen. Redan nu ser man att deras utseenden går åt lite olika håll. Men det är ju ingen tvekan om att de är lika söta båda två!

5:16 PM  

Post a Comment

<< Home