Hemvändarn

Sunday, May 10, 2009

Så här går det

På onsdag blir lilla Freja en månad vilket innebär att jag varit tvåbarnsmamma lika länge. Fast hon har funnits med i tanken mycket längre än så. Från ett chockartat gravidbesked tidigt i höstas, liten krabat på ultraljudsbilden och sparkande bebis i magen. Livet tog en ny vändning i samma stund som hon föddes och många saker och företeelser jag trodde skulle bli jättejobbiga har varit betydligt lättsammare. Visst pendlar mitt humör mellan oro och utmattning till sprudlande glädje så gott som varje dag men över lag är det enklare än jag trodde att ha två barn. Men visst känns det skööönt att både jag och Per är hemma hela långa sommaren tillsammans innan det är dags att kliva in som ensam ansvarig (dagtid i alla fall) för våra små guldklimpar.

Liam: Börjar komma i form igen. Lillkillen har utsatts för ganska stora omställningar under höst och vår vilket har påverkat både sömnen och humöret. Men vem kan klandra honom för att reagera när han både flyttat, börjat på dagis och haft både en mamma och lägenhet som förändrats och bytt form =) Nu sover han gott om nätterna och är mycket gladare under dagarna. Ibland är det visserligen alldeles för roligt på kvällarna så det blir hemskt sena nattningar... Det roligaste han vet är att vara ute och leka i sandlådan eller gunga!

Freja: Växer så det knakar. Jag har redan plockat undan en uppsättning kläder i ministorlekar. Men det är inte så konstigt att hon ökar snabbt vi vikt med tanke på hur glupskt hon äter. Resten av tiden sover hon mest oavsett vad som händer runt omkring. Hon verkar ha blivit härdad i magen och kan slumra sig igenom storebrors raseriutbrott. På kvällarna är hon vaken en längre stund och blir lite orolig om hon inte får vara i famnen. Lilla tjejen är otroligt mysig att gosa på!

Liten Freja i hårdliften

Får lillasyster plats ryms självklart Liam oxå!

Pappa Per och Liam i snygga frisyrer!

Sådana här stunder går det väl inte att säga annat än att livet är underbart!

3 Comments:

Anonymous Charlott said...

Roligt att se och höra hur det går för er! Oj, vad tiden går fort, kan inte förstå att Freja redan är en månad!

10:28 PM  
Anonymous Snyggmama said...

Fina, fina, fina familjen!!!

11:43 PM  
Anonymous erika said...

Längtar ihjäl mig när jag läser och ser bilderna !! =) Myyyyyys. Snart...snart *suck*

10:43 AM  

Post a Comment

<< Home