Hemvändarn

Thursday, May 07, 2009

Inbiten storasyster

Igår lunchade två mammor, en moster och tre små tjejer i varierande storlek tillsammans Det resulterade i en orgie av lite ammande, lite städande, en hel del torkande av kladdiga munnar, lite tröst och mellan varven en och annan tugga. Jag hann äta upp nästan hela min lunch innan Freja tyckte att A-Ls famn inte dög så de sista matbitarna petade jag i mig med liten gnällande på armen. Nova tittar då på mig med full förståelse i blicken och säger: -Är Freja hopplös?

Samma underbara barn utbrast "jag älskar dig" lite tidigare under dagen vilket fick hjärtat att svälla i bröstet. Kanske berodde det på den fina vårmössan hon precis fått eller så har våra täta sammankomster resulterat i en fin relation till varann. I nästa sekund ger hon även toalettdörren samma komplimang så nu vet jag mitt sanna värde =) Två helt klockrena kommentarer som förgyllde gårdagen!

Vi har varit på sjukhuset två dagar i rad för att kontrollera Frejas njurbäcken och har fått det glädjande beskedet att vi inte behöver komma på fler kontroller. Efter noggranna undersökningar ser allt ut att vara helt i sin ordning!

3 Comments:

Anonymous A-L said...

Ja, herregud vad denna unge kan förgylla ens dag!! Hon berättade till och med att lillasyster stod och gjorde nr 2 när jag inte såg det och vilken tvååring kan se det bara så där?! Lotta berättade om toalettdörren och allt annat som fick en kärleksförklaring i går, så jag förstår att du inte kände dig alltför säker :-)
Skönt att allt såg bra ut med skrutten!! I morgon får du fika!!
KRAAM

2:20 PM  
Anonymous A-L said...

Ja, herregud vad denna unge kan förgylla ens dag!! Hon berättade till och med att lillasyster stod och gjorde nr 2 när jag inte såg det och vilken tvååring kan se det bara så där?! Lotta berättade om toalettdörren och allt annat som fick en kärleksförklaring i går, så jag förstår att du inte kände dig alltför säker :-)
Skönt att allt såg bra ut med skrutten!! I morgon får du fika!!
KRAAM

2:20 PM  
Anonymous Snyggmama said...

Jag vill träffa Freja! Fan, fan, fan att man ska bo så långt ifrån varandra. Hon börjar ju redan närma sig månaden!

Hur funkar livet som tvåbarnsmamma? Sover L och F bra? Hur går det för L nu när han har blivit storebror, någon avundsjuka? Många frågor bidde det...

Ha d bäst och hälsa P!

11:04 PM  

Post a Comment

<< Home