Hemvändarn

Wednesday, May 13, 2009

Fyrarumochkök

I helgen har Fastighetsbyrån haft visningshelg och vi kunde inte låta bli att smita in och kika på en mysig trea i ett fint gammalt trähus. Inte för att vi är ute efter nytt boende, bara av ren nyfikenhet. Vi känner oss tillfreds med tanken på att bo i lägenhet ett bra tag till, utrymme har vi så att det räcker för oss alla. Visst känns det frestande att flytta till hus nu när gräsmattor och trädgårdar har tinat fram. Lika frestande är dock inte tanken på att klippa gräsmattor, måla hus, reparera staket och skotta snö. Inte just nu i alla fall.

Vår lägenhet står inför köksrenovering i sommar, målning och golvläggning i Frejas rum och tapetsering i hallen. Sedan är allt toppenfint! Anledningen till att vi flyttade till större lägenhet var att barn/en skulle få egna rum för sig och alla leksaker och att jag och Per skulle få eget sovrum. Så, hur ser rumsfördelningen ut idag? Jag och Freja myser i vår dubbelsäng medan Liam och Per trängs och sparkas i Liams rum. Så det kan gå!

2 Comments:

Anonymous Pappa... ehh eller mamma said...

Vi har det så mysigt så. Fast han är hård på utrymmet, jag får hålla mig till min 2 dm remsa längst ut:S

8:40 AM  
Anonymous erika said...

hahaha Härligt Sara =) Klart ni ska sova som prinsessor. Pojkar klarar sig så bra endå.
Jag undrar var jag och bebis tar vägen sen... antar att det blir till att smita ner till källarvåningen på mornarna när alla barnen är hemma. Lite jobbigt att ligga i själva kärnan på huset då.

10:17 AM  

Post a Comment

<< Home