Hemvändarn

Saturday, June 06, 2009

Fotograferad

Det börjar närma sig tioårsjubileum som körkortsinnehavare - hurra för mig! Något jag inte jublar lika högt för är fotot till mitt nya körkort. Föreställ dig en person som precis fått en livstidsdom, ungefär så ser det ut. (Inte för att jag känner någon som blivit dömd till livstid men i min fantasi ser man ut så då). Jag kan till viss del skylla på lite sömn och pollenallergi men inte fasen gör det fotot snyggare =) Försändelsen har varit redo att skickas iväg en längre tid men jag har "glömt" att posta den eftersom jag varit nära att ta en ny bild. Men när fotoautomaten var ur funktion häromdan tog jag det som ett tecken på att jag får leva med bilden de kommande tio åren. Apropå körkort så fick jag en present när jag på eget initiativ visade legitimation på Systembolaget. Hädanefter kommer jag väl få en tröstpresent varje gång jag visar upp mitt nya körkort.

Bilder som däremot blev lyckade var de vi tog idag med hjälp av Pers pappa/farfar Jan. En av dessa har precis skickats till lokaltidningarna för publicering på onsdag. Jag bjuder på den och ett par till för er som inte läser tidningen.

Liten Freja har börjat dela med sig lite leenden. Hittills är det den övriga familjen och släkten som fått njuta men i natt vid 03.30 fyrade hon av ett solskensleende mot sin mamma. Tröttheten försvann i en grisblink och hjärtat svällde i bröstet - lilla gobit!

6 Comments:

Anonymous Snyggmama said...

Vilken underbar familjebild!!! Liam blir bara sötare och sötare (hur det nu är möjligt!) Och er tösa har blivit så stor och vi har fortfarande inte träffat henne :(.

Johan och tjejerna kommer upp i början av juli och jag kanske kommer någon vecka senare. Då, kanske, vi kan få beskåda skönheten!!!?

Kramar i massor!

11:36 AM  
Anonymous erika said...

Meeeeeeeeeen gullungar!!! Du har så sjukt fina barn gumman =). Vilket underbart familjefoto!Längtar tills vi ses imorgon.

7:49 AM  
Blogger Lillstina said...

Jag smälter.....

10:25 AM  
Anonymous faster said...

YTTERBERG
Hej på dig
Vilka härliga barn du har
Hoppas att du mår bra.

11:47 AM  
Anonymous faster said...

Vilka planer finns för sommaren?

11:11 AM  
Anonymous Sara said...

F: Klart vi ska ses i sommar! Du ska veta att det togs X antal bilder för att få till en bra. Mamma och barn såg förvånansvärt stiliga ut på många bilder medan pappa P antingen blundade, gjorde en grimas eller såg allmänt galen ut!

E: Superkul att träffa er båda!

S: Puss!

Faster: Vi kommer nog hålla oss på hemmaplan eftersom vi har ett kök som ska renoveras =)

1:35 AM  

Post a Comment

<< Home