Hemvändarn

Tuesday, November 27, 2007

God natt!

Ska bara skriva klart det här inlägget och ta en dusch först. Hade en besvärlig natt. Liam sov oroligt i natt eftersom han inte fick lägga sig i tid. Hans mamma och pappa tog med honom till vänner på besök. När han vaknade vid ett trodde jag att jag skulle kunna vagga honom till sömns igen men det blev bara värre. När jag lyfte upp honom upptäckte jag att blöjan läckt och att han var alldeles blöt och kall. Katastrofen var då ett faktum och Liams annars blygsamma klagolåt nådde oanade höjder. Den stress ett skrikande barn medför gör det inte lättare att nyvaken byta blöja och pyjamas i halvmörkret. När han sen fick krypa ner hos mig (eftersom jag inte orkade bädda om vaggan) var allt frid och fröjd igen. Det är väldigt mysigt att somna med sin bebis. Men på morgonen märker man att man legat på helspänn (för att inte råka skada honom) eftersom man är stel i hela kroppen. Som tur var visade vintern sin bästa sida idag med strålande sol och vita vyer. Vi tog en lång promenad och hade det bra trots tröttheten. Kikade in hos min sjuka kompis och fick en trevlig pratstund.

I helgen firade vi Per i dagarna två. Det var tårta, bullar, chips och snittar om vartannat. Och Liam han var så här snygg!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack så jättemycket för besöket och presenten!!
Visade sambon den lysande gubben, men kunde inte själv titta på den, för då sprängde det i huvudet lite extra ;-)
Känner mig piggare i dag, så det blir nog jobb i helgen trots allt. Fick en dunder(äcklig) dryck av min vän här hemma igår och den kanske hjälpte?!
Han ville inte ens smaka på den själv, men satt bredvid och tjatade på mig att dricka ;-( Usch, vad gör man inte?
Kram på er. Ses snart igen.

5:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

det där måste ju vara världens sötaste kille... det är aldrig för tidigt att börja med slips! :)

1:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej! Jag använde din kommentar om resturang 7 kryddor idag i ett inlägg. jag hoppas att det är okej. Om du misstycker tar jag gärna bort den. kram

2:15 PM  
Blogger Zakko said...

gamze: Helt OK för mig. Däremot är jag oerhört nyfiken på vem du är? Ha det!
Ni andra: Visst har jag världens finaste pojke!

3:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, du har nog världens finaste pojke. Hoppas allt är bra (förutom bristen på sömn)!

Ellenor

8:44 AM  

Post a Comment

<< Home