Hemvändarn

Tuesday, December 18, 2007

Det var ju ett tag sen sist

Förlovningsdagen är passerad med råge. Med andra ord flyger dagarn iväg. Mitt lilla troll (Liam alltså) har fyllt månad, närmare bestämt fyra. För ganska precis en månad sen var vi och hälsade på L och Nova och det har hänt en del sen sist. Han är mycket mer iakttagande nu, vaken både oftare och längre på dagarna (så gott som hela tiden), lite större och mer kontaktsökande. Han flirtar vilt både med oss och med "främlingar" när han är på humör. Samtidigt har han så smått börjat protestera när andra än jag och Per lyfter upp honom och han inte är riktigt med på noterna. Själv tycker jag att jag har blivit ännu lugnare och tycker att det är superkul att Liam börjar visa ännu mer vad han är för slags person.

Julen närmar sig vilket alltid är lika mysigt. Ett stort bakslag är dock väderväxlingen som skedde igår. Från ljuvligt gnistrande vinterlandskap till blött slask. Men jag håller tummarna för ännu ett snabbt väderomslag innan tomten nalkas. (Jag och A-L såg honom för övrigt i Stugun igår!)

Ett kort inlägg för nu ska jag sova! Kram på er

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, här har vi ju tio grader kallt, så vi har väl fått ta över ert väder då... fast ingen snö tyvärr. Skrapade rutorna på bilen tre gånger igår. Roligt nästan jämnt!!!

8:40 AM  

Post a Comment

<< Home