Hemvändarn

Thursday, January 10, 2008

Ett blogginlägg ser dagens ljus

Ett blogginlägg föds under smärta, svett och frustration. Inte alltid sant men ganska ofta. Ett bra exempel var ett tidigare inlägg som innehöll barnvagn, storhandla och uppförsbackar. När jag svettades som mest och svor inombords började hjärnan bearbeta den traumatiska upplevelsen genom att formulera beskrivande meningar. Så när jag väl var hemma var jag egentligen bara varm, ilskan hade faktiskt runnit av mig och huvudet var fullt av ord redo att skrivas ned. Snacka om billig terapi. Och eftersom jag ofta utsätter mig för saker som att: ta en promenad längs Storsjöns strand när jag vet att det är ont om tid, det stormar och det är snorhalt, är det inte så konstigt att många av inläggen har en viss bismak av ilska eller irritation.

Idag känner jag mig däremot väldigt harmonisk. Jag och Liam har haft en lugn förmiddag tillsammans. En lång och rask promenad har vi också hunnit med. Sen blev jag ompysslad på Skönhetscenter och fick samtidigt en trevlig pratstund med en gammal klasskompis. "Hittade" mamma på stan och vi bestämde oss för att köpa med kinamat innan vi gick hem. Liam somnade lugn och fridfullt ikväll så jag passade på att ta ett långt, varmt bad. Mmmm. Nu ska jag lägga mig och läsa en stund! Ha det

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kul att läsa om vad som händer i ditt liv! Liam ser ut att vara en riktig goding :)

Stor kram!

3:39 PM  

Post a Comment

<< Home