Hemvändarn

Wednesday, January 16, 2008

Fika och gröt

Det har varit en jobbig vecka för mig. Diverse irritationsmoment i kombination med lite lätt störd sömn har gjort att inspirationen till bloggande uteblivit. Dessutom lyckades Liam bränna sig på en het plåt vilket inte gjorde humöret lättare. Fast nu känns det bättre och jag ser fram emot en helg med polisexamensfest för min kompis Maria, besök hos L och Nova och framför allt ett välbehövligt miljöombyte för mig och Per.

Jag och Liam mår bra trots att förkylningar, magsjuka och andra åkommor härjar runt hörnet. Vi var på babyrytmik i veckan, något vi båda tyckte var kul! Liams favoritinstrument var mini-marakkas och triangel medan jag gillade gurka bäst. Annat spännande som händer är att Liam återupptäckt att han kan rulla runt på mage. Det är med en mycket stolt min han reser upp sig som en svan och ser sig omkring. Fast efter en stund blir han uttråkad och lägger sig uppgivet ner och skriker lite. Han har även börjat visa lite humör när han blir utsatt för saker han inte gillar, som att bli påklädd, nedbäddad i vagnen eller lagd på golvet när han hellre vill bli buren. Då skriker han, blänger på mig och viftar frenetiskt med armar och ben bara för att visa hur bedrövligt livet är! Ni kan ju bara ana hur söt han är...

Vi har börjat ge Liam lite smakportioner och han har hittills hunnit smaka på potatis och gröt. Potatis var gott men läskigt att ha i munnen. Gröt är däremot väldigt mumsigt och lätt att äta. Jag lägger ut lite bilder från diverse äventyr vi varit med om på sistone. Kan tillägga att det inte är det enklaste att lägga ut bilder på den här sidan men varsågoda att njuta!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha vilken skön bild den översta ! Han är ju bara för fin lillgrabben eran =)

11:47 AM  
Blogger Zakko said...

Tihi! Ja, han är ett litet charmtroll. Jag får skratta varje dag!

12:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jaja man får väl nöja sig med att se kort på lillprinsen fast jag hade sett fram emot att ses. Hoppas att resan gick bra! Kramar

12:31 PM  

Post a Comment

<< Home