Hemvändarn

Thursday, January 24, 2008

Gott nytt år! I efterskott. Passade på att stjäla en lista eftersom jag tycker att sånt här är så roligt. Kan för övrigt meddela att jag träffat gamla kompisar. Igår var en barndomsvän förbi och vi gjorde en resumé av de 10-15 år som gått sen vi sågs sist. Idag träffade jag Erika och det blev fika, småprat och fönstershopping, alltid lika kul.

1) Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Köpte Volvo, var gravid och födde barn

2) Höll du några av dina nyårslöften?
Äta hälsosammare - ja, träna mer - nej

3) Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Fia, Marie, Linda, Mia, Elin, Lisette - så ja

4) Dog någon som stod dig nära?
Farmor och mormor

5) Vilka länder besökte du?
Got-land...

6) Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Större inkomst

7) Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
17 augusti!

8) Vad var din största framgång 2007?
Liam såklart!

9) Största misstaget?
Gå och handla i snöstorm med barnvagn

10) Har du varit sjuk eller skadat dig?
Bränt mig som vanligt, magsjukan i våras var inte heller kul

11) Bästa köpet?
Min telefon (Sony Ericsson K810i)

12) Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen... eller fika

13) Gjorde någonting dig riktigt glad?
Låt mig tänka efter. Gravidbesked och Liam (igen)

14) Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Av någon anledning har jag lyssnat mycket på Dolly Parton så jag måste säga Jolene och Islands in the Stream

15) Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Båda delarna men framför allt lyckligare

16) Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat pengar

17) Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösat pengar

18) Hur tillbringade du julen?
Med sambo, son, mor, far och bror i Höglunda

19) Blev du kär i år?
Ja, kärare än vanligt

20) Hur många one night stands?
Inga

21) Favoritprogram på TV?
CSI och Two and a Half Men

22) Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Teletubbies

23) Bästa boken du läste i år?
Nattens barn av Traci Lords, fast den var lite seg på slutet

24) Största musikaliska upptäckten?
Rolling Stones (inte riktigt lika snabb som andra...)

25) Något du önskade dig och fick?
En frisk bebis

26) Något du önskade dig men inte fick?
En gratis resa till Thailand

27) Årets bästa film?
Stardust

28) Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Eeeh, har ingen aning

29) Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Tror faktiskt inte det.

30) Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Färgglatt med lös och ledig stil i midjeområdet...

31) Vad fick dig att må bra?
Gravidhormonerna, Per och Liam

32) Vilken kändis var du mest sugen på?
Christian Bale...

33) Vem saknade du?
Farmor och mormor och Lotta, Stina + Gävlegänget

34. De bästa nya människorna du träffade?
Mina "mammakompisar" Marie, Linda, Mia och Elin

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hela året i bara några frågor.
Snacka om summering!

7:55 AM  

Post a Comment

<< Home